چندتایی سوال را باید پاسخ دهم
دوست عزیز با نام ایران : اعتراض برای چه؟ چه می خواهیم؟ جواب این سوالها را باید هرکسی خودش بدهد. من به نوبه خودم و با تجربه ای که تا الان بدست آوردهام و با بودن در کنار اجتماع و آدمهایش به این نتیجه رسیدهام که خیلی چیزها درست نیست، خیلی چیزها سرجایش نیست و .... اعتراض برای آن است که حس میکنم این درست نبودن توسط مسئولانش فهمیده میشود ولی برای اصلاحش قدمی برداشته نمیشود. چون تعدادی همفکر هم در کنارم دیدم ( اعم از مردم عادی، دانشجویان، نخبگان!، متخصصان و...) به درست بودن فکرهایم اعتقاد بیشتری پیدا کرده و بخاطرش اعتراض میکنم. هدفم بهتر شدن اوضاع است. بهتر از نظر خودم، میدانم که این شاید از نظر خیلیها بهتر نباشد . نظر اکثریت جامعه هر چه باشد "بهتر" برای آن جامعه همان است.
- اصلاح ریشهای: این نکتهای است که خیلی ها میگویند درست ترین کارهاست. اینکه زیربنائی کار کنیم و... . اعتراض در حال حاضر به هر شکلی مانع اینگونه اصلاح نیست و اصلاً هم تضادی ندارد. از همه خواهش میکنم چه با اعتراض – به هر نحوی – موافقند چه مخالف، این اصلاح زیر بنایی را شروع کنند!! بحث من این است که اولاً کسی که متفکر و خیرخواه باشد دیگر نیازی به اعتراض ندارد، نقد را گوش میکند، دلایل را میشنود و به سوی اصلاح خواهد رفت. حالا طرف ما خیرخواه نیست، حداقل از نظر ما خیرخواه نیست چون شاید حتی به زعم خودش خیرخواهترین باشد، باید چه کنیم؟
من فکر می کنم اگز ساکت بنشینیم ریشهها براحتی خشکانده میشوند، خشکانده شدهاند یکجورایی... برگردیم به دانشگاهها، نقد یا اعتراض اصلاً معنایی ندارد، براحتی اخراج میشوی
- اصلاح ریشهای: این نکتهای است که خیلی ها میگویند درست ترین کارهاست. اینکه زیربنائی کار کنیم و... . اعتراض در حال حاضر به هر شکلی مانع اینگونه اصلاح نیست و اصلاً هم تضادی ندارد. از همه خواهش میکنم چه با اعتراض – به هر نحوی – موافقند چه مخالف، این اصلاح زیر بنایی را شروع کنند!! بحث من این است که اولاً کسی که متفکر و خیرخواه باشد دیگر نیازی به اعتراض ندارد، نقد را گوش میکند، دلایل را میشنود و به سوی اصلاح خواهد رفت. حالا طرف ما خیرخواه نیست، حداقل از نظر ما خیرخواه نیست چون شاید حتی به زعم خودش خیرخواهترین باشد، باید چه کنیم؟
من فکر می کنم اگز ساکت بنشینیم ریشهها براحتی خشکانده میشوند، خشکانده شدهاند یکجورایی... برگردیم به دانشگاهها، نقد یا اعتراض اصلاً معنایی ندارد، براحتی اخراج میشوی
من نمیدانم یعنی الان درست این است که هیچ نگوییم و فقط به بچههایمان – به عنوان نمونه – بگوییم که آزادی بیان خوب است و اینگونه است و باید اینگونه باشند و... و بفرستیمشان همین مدرسههایی که دور و برمان میبینیم؟ بعید میدانم جواب دهد و میترسم که جوابی انقلابی دهد. جوابی خونین . مشکل خون آن است که هیچگاه بند نمیآید، همیشه خونخواهی وجود خواهد داشت...
- راجع به اینکه همیشه اینگونه بودهایم ، الان خیلی فرق میکند. خیلی ها درس خواندهاند ( با آنکه اصلاً شاید فکر نکنند) ارتباطات زیاد شده و .... با اینکه مهم توده عادی جامعه است موافقم، انقلاب هم اگر پیروز شد بخاطر همراهی توده مردم بود ( حال آنکه واقعیت خواست مردم و جریانات پشت انقلاب چه بوده را نمیدانم) و ما هم همین کار را باید با توده مردم که تصمیم گیران نهائی این مملکت هستند بکنیم . توده مردم هم همین الان قبول دارند که نباید به اسم امنیت اجتماعی به رنگ لباس کسی گیر داد؟ فکر کنم قبول دارند ولی اگر ندارند خوب...
- راجع به اینکه همیشه اینگونه بودهایم ، الان خیلی فرق میکند. خیلی ها درس خواندهاند ( با آنکه اصلاً شاید فکر نکنند) ارتباطات زیاد شده و .... با اینکه مهم توده عادی جامعه است موافقم، انقلاب هم اگر پیروز شد بخاطر همراهی توده مردم بود ( حال آنکه واقعیت خواست مردم و جریانات پشت انقلاب چه بوده را نمیدانم) و ما هم همین کار را باید با توده مردم که تصمیم گیران نهائی این مملکت هستند بکنیم . توده مردم هم همین الان قبول دارند که نباید به اسم امنیت اجتماعی به رنگ لباس کسی گیر داد؟ فکر کنم قبول دارند ولی اگر ندارند خوب...
1 comment:
من بیست و نه آذر توی وبلاگم یک اعتراضی به برنامه سینما چهار نوشتم
بعد یاد حرفهایی که اینجا زده بودم افتادم که به جای اعتراض باید کار ریشه ای کرد،
در مورد اون برنامه خودم معتقد بودم که اگر خیلی ها اعتراض می کردند و سینما چهار می فهمید که خیلی ها متوجه شدند که چه دروغی توی برنامه گفته شده لااقل دفعه بعد کمترش می کنه، البته شاید کمترش کنه
آره خیلی آسون نیست
اعتراضی برای اصلاح و کار ریشه ای کردن
اینکه کدوم درسته وکی لازمه
بحثتون کلا خوبه
ادامش بدین
ولی نه اینقدر دیر به دیر که آدم یادش بره
Post a Comment